Victoria
    Hej
    Jag har en lite fråga angående vad jag ska välja för kurser för att kunna gå läkarutbildningen.
    Jag går mitt första år på Teknik, Design & produktutveckling och ska nu välja vilka kurser jag vill läsa i 2an och 3an.
    Vilka kurser ska man välja för att kunna gå läkarutbildningen? Går det ens?
    Tacksam för svar :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Som man ser i Programplanen för teknikprogrammet ligger inriktning Teknikvetenskap mycket närmare ditt mål. Du behöver läsa fysik 2, kemi 2, matematik 4 och biologi 1&2, det är kurser a sammanlagt 500 poäng dvs poängen inom Programfördjupningen räcker inte, men som tur är, har du också 200 poäng inom individ.val.

    • : Är det möjligt att köra fysik 2, kemi 2, matematik 4 och biologi 1&2 plus även behålla spanska för att få min meritpoäng?
    • Mikael : En kurs i spanska är 100 poäng och tillsammans med de övriga kurser som du behöver är det 600 poäng dvs exakt den summan som är valbar pott på teknikprogrammet.
    • : Okej, vad bra. Tack så mycket för din hjälp :)))
    • Anna : Vi på Fråga SYV är glada att du fick byta! Grattis! och Lycka till med dina studier! Vi hoppas att svar från oss på Fråga SYV blev till hjälp för dig och du får gärna tipsa om oss - till dina kompisar. Du kan också, om du vill, Gilla oss på Facebook - https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts och vi tackar dig på förhand för det!
    Läs alla kommentarer