Albin
    Hej!

    Jag går i åttan och funderar hela tiden på vilken Linje jag ska välja på gymsasiet.
    Jag funderar på natur eller tekniska programmet, och är intresserad i forskning "overall" , historia, gamla myter och sånt.
    Men har inte så höga betyg i matte men försöker så gott jag kan.
    Vad finns det för andra linjer/ val man kan göra?? Och vilka yrken finns det för en sån som mig??

    Tack så mycket!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Albin,

    du har ännu mycket gott om tid! Bra att du är ute i god tid.

    Läs om olika yrken på www.framtid.se

    gör tester på gymnasieguiden.se>>> och på framtid.se>>>

    och gör så gott du kan i alla ämnen.

    Jag råder dig gå på Öppna hus och gymnasiemässor>>> redan i år!

    Du växer, mognar, och dina intressen förändras dag för dag. Det är ännu för tidigt att bestämma vilket program du ska Iäsa på gymnasiet.

    Du får hemskt gärna höra av dig till oss med jämna mellanrum, om frågorna dyker upp!

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Du får gärna ta del av informationen på den här sidan>>> där vi berättar vad man kan tänka på och fråga efter när man går på Öppet hus på en gymnasieskola!