Hej,
    GymnasieGuiden.se visas samtliga gymnasiala alternativ, inklusive skolorna Utomlands.
    Det finns också utförlig info om alla gymnasieprogram och inriktningar. Alla Rubriker är klickbara länkar - alltså namn på utbildningar ... finns jättemånga länkar där man kommer vidare och får mer info.
    Till den hemsidan finns också en papperskatalog "knyten" som varje år skickas gratis till alla personer i Sverige som fyller 15 år. Den papperskatalogen skickas också till diverse andra ställen, som ungdomsprojekt, grundskolorna och så kan man beställa själv några ex. (kostnadsfritt) hem eller till sin skola, om man så önskar. Katalogen trycks i flera Delar (Södra, mellerstaSverige, västra- och norra). Den kan läsas även som pdf - här.

    Nyttig info på GymnasieGuiden.se
    Det finns massor: t.ex Reportage och info om Kraven för examensbevis, om Hälsokrav-i-olika-yrken,om vad man ska tänka på om man vill Byta gymnasieskola, om Meritpoäng, Tips om att förbättra sin Studieteknik & Vad det innebär att vara gymnasial-lärling. mm och med fl. t.ex vad man kan göra Efter gymnasiet.

    Några exempel på Reportage
    sveriges-vassaste-gymnaseiarbete
    Fler tjejer till IT-branschen
    Inför Första Dagen på Gymnasiet

    Man kan givetvis också få fram listor på alla gymnasieskolor som erbjuder vissa program/inriktningar - och det i hela sverige eller bara i ett visst län eller i en viss kommun.
    Exempelvis
    gymnasieskolorna som erbjuder BF/socialt arbete - i hela Sverige
    i vissa län - t.ex i Blekinge
    och i vissa kommuner - och i Karlskrona finns det bara en skola som erbjuder just den utb.: BF/socialt arbete.