Atabek
    Hej! jag läste på framtid.se att man behöver plugga juridisk, samhällsvetenskapligt eller beteendevetenskaplig program för att kunna jobba på Migrationsverket som beslutsfattare.
    Kan man komma in på jobbet om man har pluggat socionomprogrammet?

    Om inte, kan du ge några exempel på vilka program jag kan plugga för att få komma in? gärna en av varje inriktningarna: juridik, samhällsvetenskap, beteendevetenskap.
    Tack!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Man blir mest attraktiv med juridisk utbildning, men det kan hända att Migrationsverket ska avstå från att nyanställa på många år. Det finns inga garantier att de kommer att annonsera anställningar på ett stort antal år... se om du hittar någon platsannons och se i den vilken utb de kräver eller önskar ...

    Studie- och yrkesvägledare