Belle

    abcdefgå

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Belle,

    på större gymnasieskolor brukar man läsa "vanliga ämnen", som svenska, engelska, matematik, historia, samhällskunskap, Idrott och hälsa1 - inom samma klass/grupp dvs med eleven i din egen klass som läser samma gymnasieprogram, men på mindre gymnasieskolor eller om man läser som Lärling >> - kan eleverna från olika program "slås ihop" för att läsa de "vanliga ämnen" och sedan läser de sina yrkesämnen separat - med elever som går samma program och ska därför läsa samma yrkesämnen.
    Du måste därför söka svar på din fråga på just den gymnasieskola där du ska läsa. Men det kan också vara så att för några ämnen - slås eleverna ihop från olika program men för vissa andra - läser separat. Det förekommer många olika varianter på lösningar; och speciellt när det är lärarbrist - behöver skolledningen visa prov på stor kreativitet.
    Hälsningar
    D: