Rebecka
    Var får man tag i studieförsäkran när man ska börja plugga på universitet? På hemsidorna står det bara hur man lämnar in den och vad studieförsäkran är för något men inte var man får tag på studieförsäkran.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka, av info på https://www.csn.se/fragor-och-svar/hur-lamnar-jag-min-studieforsakran/studieforsakran.html

    framgår att det är Du själv som fyller i uppgifter om studiernas början, omfattning och ”försäkrar” att du har för avsikt att bedriva just de studierna. Men i vissa fall (när det är studier på KKU eller utomlands) då måste även ”skolan” skriva under. ”Skolan” är det oftast utbildningsadministratör eller så borde kunna utb.admin svara ang.vem det är som försäkrar från skolans sida.

    Studie- och yrkesvägledare