said
    Hej!
    Jag skulle veta vad jag får för snittbetyg om jag har c [betyg] i alla ämnen?
    Räcker det med att komma in något av ingenjörsutbildning ?
    Är det lätt att komma in en civilingenjörs utbildning på de pupulära universitet om man har c betyg i de flesta ämne ?
    Tacksam för svar.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Betyg C i alla kurser på gymnasiet ger jämförelsetal på 15.0.

    Sedan kan man, ovanpå det, ha Meritpoäng. Max 2,5 meritpoäng kan man ha och få i så fall Meritvärde på 17,5- med alla C betyg.

    Studie- och yrkesvägledare