Abdulsalam
    Hej!

    Jag vill göra provning på arabiska som modersmål 1 och 2

    vart och hur kan man göra det ? Jag har pratat med Vuxenutbildningen i Uppsala, de sa att de finns inte hos dem.
    Jag undrar var och hur ska hitta och göra dem ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Abdulsalam,
    vi på Fråga SYV har tyvärr ingen möjlighet att leta var prövningar i olika kurser erbjuds. Då det ej finns sammanställd info - får man leta på alla de hundratals olika hemsidor - på kommunernas hemsidor. Information om prövningar förändras också snabbt, då prövningstillfällena blir uppbokade och möjlighet att boka in sig på en prövning finns nu, men inte om fem min.... eller tvärtom.
    Det är också lärarbrist och lärarkapacitet räcker tyvärr inte för alla som vill läsa olika kurser och göra prövningar i kurserna.
    Det är inte roligt att ge ett sådant svar, men vi på Fråga syv kan, tyvärr, inte leta efter var man skulle kunna göra prövningar.
    Du fick kommentarer till din fråga av Noor. Jättebra om den info blir till hjälp för dig!
    Kanske någon mer också kan ge tips, om hen känner till var det just nu finns möjlighet att boka prövning i just de kurser som du är intresserad av.
    Lycka till!

    Mikael syv

    • : Jag bara tänkte om ni kanske känner redan en kommun som erbjudar dem! Tack så mycket för din kommentar i alla fall!
    • Mikael : Situationen med prövningar kan ändras Mycket fort. prövningstillfällena kan bli uppbokade på bara några få minuter. Vi önskar dig Lycka till! Vi hoppas du hittar var du kan göra prövning.