Hej Ann-Sofi
    du som är 45 år (alltså över 20 år) - vänder dig i första hand till SYV på Komvux.
    I vissa städer kan det finnas "vägledningscentra". Info om det borde finnas på kommunens hemsida. Du kan annars ringa till växel i den kommunen där du är folkbokförd och fråga om hur du kommer i kontakt med komvux eller med en kommunvägledare.

    Kommunvägledare är inte en Studie- och yrkesvägledare men hen borde kunna förklara var, när och hur du kan boka tid hos SYV i den aktuella kommunen.
    Vänligen

    ANNA