Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jan,
    om du menar gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/TTU - så verkar det tyvärr för närvarande ej erbjudas på någon gymnasieskola.
    Vi har fått den frågan för ett litet tag sedan och tog kontakt med Skolverket; vi fick svar att enligt skolverkets uppgifter så erbjuder ingen gymnasieskola i Sverige, för närvarande, söka till det programmet.
    Beklagar att vi inte kan göra ngt. mer... det är varje "huvudman" (kommuner eller ägare för privata gymnasieskolor) som bestämmer vilka utbildningar de erbjuder, säger skolverket och om ingen vill eller kan erbjuda en viss utbildning - då erbjuds den inte.
    Mvh
    Peter syv