Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Rawnaq,

    om du inte är så bra på matte, då rekommenderar jag Vård- och omsorgsprogrammet.

    Högskoleutbildningar som leder till att man kan jobba som

    Sjuksköterska>>

    Arbetsterapeut>>

    Röntgensjuksköterska>>

    och

    Tandhygienist>>

    kräver samma förkunskaprer, nämligen godkända betyg i Matematik 2, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b /eller i två mindre kurser 1a1+1a2/.

    Det är fullt möjligt att bli behörig på Vård- och omsorgsprogrammet. Om exakt vilka valbara kurser du behöver läsa på VO, läs på den här sidan, direktlänk finns här>>>

    Så, mitt råd är att välja Vård- och omsorgsprogrammet, info om programmet finnder du här >>>

    Generell programplan - här >>>

    och på vilka gymnasieskolor programmet kommer att starta hösten 2016, ser du här >>>

    Ha det bäst!

    Peter SYV