Saga
    Jag vill söka till vård och omsorgs programmet i sundsvall men på gymnasium.se så står det att det bara är praktiska gymnasiet som har det i sundsvall. Jag tror Sundsvalls gymnasium har programmet som det står på deras hemsida men jag är osäker eftersom de inte står med på gymnasium.se och finns det i så fall bara de skolorna? Jag vet inte hur jag ska få informationen, min familj ska flytta till Sundsvall i sommar och jag får ju därför inte information genom skolan om sundsvall så vi inte bor där. Jag vet inte heller hur det blir med att ansöka? Och kommar jag in som andrahand eftersom jag inte bor där än eller går det att berätta att vi ska flytta dit så man blir första hand?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Saga,

    enligt våra uppgifter erbjuder både Praktiska & Sundsvalls gymnasium VO från HT-19.

    Du kan ta hjälp av Antagningskansliet i Sundsvall - kontakta gärna antag.iSundsvall, berätta att din familj ska flytta och fråga dem exakt vad du behöver göra för att din gymnasieansökan ska gå "vägen" på rätt sätt.