Maryam
    Hej! Jag går på sista året på gymnasiet och pluggar natur. Jag är väldigt intresserad av att bli logoped. Antagningspoängen för programmet ligger runt 19-20 vilket är väldigt mycket tycker jag. Jag vill helst plugga i Karolinska Institutet men grejen är de har för lite platser om man jämför med andra universitet. Varför är det så? Jag brinner verkligen för det programmet och jag vet inte vad jag ska göra för att komma in. Jag satsar och gör mitt bästa i skolan samt HP.

    2 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Maryam,

    det är bra att du har hittat ett yrke som du vill satsa på - Logoped>>

    Om du gör ditt bästa för att få så höga betyg du kan få + gör Högskoleprovet flera ggr /så många ggr du hinner/ - gör du nästan allt du kan göra. Utöver det kan du söka till flera orter - till alla de orter programmet ges på och du kan också kika på andra yrken - t.ex Sjukgymnast/fysioterapeut>>, Audionom>> och Arbetsterapeut>>

    Liselotte