Susan
    Hej! Efter slutantagningen så tackade jag ja till erbjuden plats men stod även kvar som reserv utifall. Nu när reservantagningen har börjat, så har min reservplats försämrats, hur kommer det sig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Susan,
    det kan bero på ett tekniskt fel eller på att antagningskansliet har blivit tvungen att ställa någon eller några elever före dig i RESERVKÖN, t.ex om elevens familj flyttar till din stad pga föräldrarnas arbete - så prioriteras de elever om de redan kom in i sin egen stad, men är nu tvungna att söka till en annan stad... men för den exakta orsaken (vad som har hänt i just ditt fall) måste du söka svar hos ditt gymnasieantagningskansli.

    Vänlige och lycka till med ditt gymnasieval!
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare