Faith
    Hej, jg ansökt till ett program där man måste göra ett antagning prov, har gjort 2 prov och en intervjue. På min antagningsstatus stod det "ej gjort test" och alltså inte kom in även om jag har högre poäng än vad den minsta.
    • Jelena : testa maila dina frågor till [email protected] - för att om ditt antagningskansli ligger i Trelleborg, så är det de som tar hand om din gymnasieansökan och kan svara på dina frågor. Lycka till°

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Faith,
    menar du att det är gymnasieansökan du har gjort och fick ett preliminärt antagningsbesked. Om du gjort antagningsprov och det står på beskedet att du ej har gjort det/dem - då kan det vara ngt. tekniskt fel, till exempel eller så var det kanske 3 prov och du "bara" gjorde 2 av dem. Det vet inte få här på Fråga SYV. Det är en jättebra fråga att ställa till ditt gymnasieantagningskansli, tycker jag. Har du kontakter till ditt gymnaseiantagningskansli?
    Du behöver inte vara speciellt orolig över det prelimin.antagningsbeskedet , för att det beskedet som gäller blir det Slutliga/Definitiva antagninsbeskedet som kommer tidigast till midsommar. Jag svarar utifrån min gissning om att din fråga gäller ansökan till gymnasiet.
    Vänligen
    ANNA