Niklas
    Halloj!

    Jag har tänkt söka in till ett Kanadensiskt universitet (University of Waterloo) hösten 2017. Jag har kontaktat skolan och frågat om ansökningsprocessen. Dom behöver bland annat "course description" på de matematikurser jag läst eller ska läsa i årskurs 2 och 3.
    I årskurs 2 läste jag ju matematik 3c och ska nu sista året läsa matematik 4 och matematik 5 och eventuellt matematikspecialisering. Frågan är vart jag hittar kursbeskrivningen till dessa kurser på engelska som jag kan skicka till skolan?

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Niklas,

    Jag kan rekommendera följande

    www.matteboken.se där innehåll i alla mattekurser finns "på matematikens språk" - som du kanske kan hänvisa till. :)

    Se information om ämnet Matematik på gymnasiet på Skolverkets hemsida, här>> men den är på svenska! :)

    Den engelska "delen" av info på Skolverkets hemsida ser ut så här>> och jag hittar inte beskrivning av mattekurser på engelska.

    Jag ska imorgon ringa till Skolverket och fråga om beskrivningar av svenska mattekurser på gymnasiet finns på engelska.

    Du kan fråga din mattelärare i skolan, om hen känner till att sådana beskrivningar finns och i så fall var.

    Om vi på Fråga SYV hittar svar på din fråga - återkommer vi dig så fort vi kan!

    Om du själv hittar svar, var god berätta det för oss. Nu ska vi hålla tummarna hårt på att någon av oss, vi eller du, hittar det du efterfrågar!

    Bästa hälsningar

    ANNA