Melissa

    Hej! Jag hoppade av skolan i nian så har helt ofullständiga betyg från nian och har tänkt börja plugga till hösten. Men jag skulle inte klara av att gå till en skola varje dag utan hade velat gå kanske två dagar i veckan och studera hemma resten av dagarna. Jag är bara 18 så kan inte gå på komvux, vad finns det för alternativ som skulle passa mig? Vill helst ta nåt ämne i taget och inte allt på en gång

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag har följande förslag:

    - folkhögskola

    - självstudier och prövningar

    - gumnasiets IM (introduktionsprogrammen).

    Att gå i skolan två dagar i veckan och läsa andra dagar på egen hand kan du förhoppningsvis på IM. Jag kan inte lova dig att gymnasiet i din kommun kan erbjuda det upplägget för dig, men jag hoppas att det går att ordna. Vilken stad bor du i?

    Studie- och yrkesvägledare