Henrik

    Hej SYV Precis som komvux elever betalar 500kr för att bli prövade på gymnasiekurser som de har pluggat på egen hand hemma, vill jag göra detsamma fast på engelska. Alltså istället för att studera t.ex. Historia 1 så vill jag studera t.ex. History A (engelsk gymnasienivå) på egen hand hemma och betala en avgift för varje prövning jag gör. Jag köper alla böcker själv och gör precis allt självständigt.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Prövningar i Sverige görs på svenska. Det enda jag kan tänka mig att du kan få hjälp via IB -skolorna... Vet inte om de ställer upp för typ "prövningar på eng". Ingen har hittills ställt den frågan till oss, så vi har inte undersökt frågan. Varför vill du göra prövningar på eng.? Jag frågar inte bara för att jag är nyfiken men också för att lättare kunna hitta svar på din fråga . Var bor du? Det finns ca 30 IB gymn.skolor över hela Sverige ...;)

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hej Milla och tack för ditt svar. Jag vill studera på Engelska för att jag har ett intresse för datorer och IT. Det skulle vara till stor nytta för mig om jag kunde språket bättre. Jag bor i Malmö, och jag har testat på att kontakta några IB-skolor
    • : (råkade posta kommenteren innan jag blev klar) ... Jag har testat på att kontakta några IB skolor men flera sa till mig att det inte finns den möjligheten.
    • Milla : Har du läst engelska 7? Läsa engelska kan man på olika sätt utan att behöva göra prövningar på eng. Om du inte behöver betyg i historia som du tentar av på eng., varför leta efter den möjligheten? Du kan i stället åka på en språkresa kanske?;)