Soran
    Hej!
    Jag undrar egentligen bara vart nånstans jag man kan läsa ett naturvetenskapligt basår i Stockholmsområdet? hittills har jag bara sett att det är Åsö Vuxengymnasium som har naturvetenskapliga basår, finns det andra alternativ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Soran,

    se info om det Tekniska basåret på KTH>.

    På komvux är det den kommun som du är Follbokförd i, som bestämmer om de köper plats till dig på de kurser på gymnasiet, som kan också vara ihopsatta i ett "basår".

    Du kan med fördel vända dig til komvux i den kommunen där du är folkbokförd.

    Vänligen

    Julia SYV