Marina
    Jag undrar om man ska ha gymnasiet för att kunna skriva högskoleprovet. Vet ni om detta är ett krav?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Marina,

    svar på din fråga är att man behöver inte ha läst på gymnasiet för att få göra högskoleprovet. Läs gärna här>> där det bland annat står följande:

    Det man kanske behöver tänka på är att resultat av Högskoleprovet gäller i 5 år, inte längre. Om man vill använda resultatet till att konkurera i HP-urvalsgruppen till en högskoleutbildning, måste man söka till högskola inom fem år efter det att man har gjort högskoleprovet.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp.

    L. :)

    Liselotte