Anton
    Hej!
    Om man vill komma in på läkarprogrammet med folkhögskoleomdöme så behöver man en 4:a. De använder sig också av högskoleprov till kvotgruppen BF. var ligger ungefär högskoleprovet på där? Hittar inte info om det.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anton,
    det är mycket möjligt att den info kan du endast få direkt av Antagning.se eller kanske t om direkt från Antagningsgruppen på varje lärosäte. Vi har i alla fall inte den info. Kontakta Antagning.se och/eller Universitets- och högskolerådet; eller studievägledare på läkarprogrammen, direkt... är, som sagt, osäker på vem som kan ha den info tillgänglig/sammanställd.
    Tänker också på att du får ju "gamla uppgifter" - det som redan har varit... Och hur det slumpar sig framöver - är det ju egentligen ingen som vet... Vilka som ska söka till samma termin och ort som du och vad dina konkurrenter kommer att ha för meriter... de uppgifter finns inte på förhand.
    Vänligen
    L.

    Liselotte