Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Erik,

    i vilken stad söker du till gymnasiet. om du svarar på den frågan - får du kontaktuppgifter till ditt gymnasieantagningskansli av oss. Du kontaktar personal på gymnasieantagningskansliet som kan berätta för dig hur din ansökan till gymnasiet ser ut och vad du kan eller behöver göra nu, om du behöver göra ngt.

    Vänligen
    Julia syv

    Hej Erik,
    vi på Fråga syv har inte inloggning till alla de olika gymnasieantagningskansliernas antagningssystem. Du måste vända dig till Personal på ditt antagningskansli.
    Även syv på din skola (och kanske också någon person till - kanske rektorn eller biträdande rektorn) har inloggning - det måste du fråga på din skola i så fall.
    Det är givetvis mycket viktigt att få reda på vad som ligger i antag.systemet - alltså vad du har sökt till, till gymnasiet.
    Om du ringer till gyantagningen och ej får svar, maila! Uppge då direkt ditt personnummer, annars kan inte personal på antag.kansliet få fram ngt., allt "går på" personnummret.
    Fråga syv önskar dig Lycka till med ditt gymnasieval!
    Vänligen
    Julia

    • : Jag söker från Stockholm. Såg några fel i min fråga. Syv på min skola har varit frånvarande. Tackar för all hjälp jag kan få
    • Mikael : Om SYV-en är "frånvarande", är det i så fall Rektorns ansvar att hänvisa dig till en annan SYV eller en annan person, som ska hjälpa dig. Vänd dig till Rekorn på din skola, råder jag dig!
    • Mikael : Kontaktuppgifter till gymnasieantagningskansliet i Stockholm är [email protected] 08-580 08 000