aistis
    jag går i 9an och har ingen aning vilken utbildning jag vill ha eller vilken karriär.jag har det rätt så svårt med några ämnen (matte/Samhällsvetenskap)(har inte så väldigt bra betyg).och jag har svårt att komma ihåg saker...så därför har jag det rätt då svårt på prov...jag är rätt så intresserad av android smartphones och mobilspel och saker åt det hållet.några tips? Tack...

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Aistis,

    utifrån det du skriver i din fråga har jag ett förslag - kika på EE, inriktning Dator och kommunikationsteknik>> - det är ett yrkesprogram, där man endast läser så lite matte och samhällskunskap som man måste läsa för att försöka uppfylla kraven för gymnasieexamen. Om du hittar möjlighet att läsa som Gymnasial Lärling, kommer du läsa alla yrkeskurser på en arbetsplats och vara i skolan endast när det är kärnämnena som läses.

    Enligt våra uppgifter erbjuds EE, dator- och kommunikationsteknik som Lärlingsutbildning på de här 34 gymnasieskolor>> i Sverige från hösten 2017.

    Men kika gärna på alla de olika yrkespresentationerna på www.framtid.se - och vi hoppas du hittar några spännande yrken som du "fastnar för".

    Hör av dig längre fram och berätta hur det går.

    lycka till!

    ANNA