Laura

    Hej, jag vill plugga vidare efter gymnasiet sen och jag har bestämt mig för internationella administration inriktning språk, frågan är då ifall denna program har någonting med matte å göra? Och jag själv får inte tag i hur statistiken för hur antagningspöängen för 2018 ser ut kan ni hjälpa mig? Språk som jag har tänkt på är antingen engelska eller franska

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kan du skicka direkt länk till hemsidan där den utbildning beskrivs som du är intresserad av?

    Studie- och yrkesvägledare

    Vilka kurser/ämnen man läser inom olika högskoleprogram kanske /förhoppningsvis/ kan man läsa om på utbildningens hemsida; om inte - ställ frågor till dem som jobbar på just den utbildningen: studievägledare och/eller utbildningsansvariga.

    • : https://lnu.se/program/internationell-administration-med-sprak/inriktning-engelska-vaxjo-ht/
    • Anna : Enligt info på https://statistik.uhr.se/ blev alla behöriga sökande antagna förra gången... dvs det fanns ingen konkurrens om utbildningsplatser. Om det stämmer eller inte, vet inte vi på Fråga SYV men det verkar stämma, eftersom även www.studera.nu (lärosätenas egen hemsida) visar också uppgift *Alla sökande blev antagna.
    • : Ok men vad är lägsta antagningspöängen för iår, jag hittar inte det.
    • Anna :

      Om alla sökande blev antagna, spelade det ingen roll hur höga betyg man hade, utan alla behöriga sökande kom in - så verkar det vara vid den senaste antagningen. Och när alla som är behöriga och söker kommer in, visas det inte lägsta antagningspoäng... för att ALLA BEHÖRIGA KOM JU IN. Så de kunde ha haft hur låga betyg som helst.

    Läs alla kommentarer
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    jag tror inte att man på den utbildningen som du är intresserad av, skulle läsa "ren matematik", men däremot Logiskt tänkande behöver man ha och utveckla så mycket man kan, om man ska jobba med administration. "Logik" är en del av matematik eller grunden i matematiken, kan man kanske säga.
    Vänligen
    ANNA

    • : Ok men kan man inte se antagningspöängen ännu eller, för jag kan inte hitta antagningspöäng om jag inte har fått till det fel så borde väl antagningspöängen för hösten 2018 vara ute nu?
    • Anna :

      Om alla sökande blev antagna, spelade det ingen roll hur höga betyg man hade, utan alla behöriga sökande kom in - så verkar det vara vid den senaste antagningen. Och när alla som är behöriga och söker kommer in, visas det inte lägsta antagningspoäng... för att ALLA BEHÖRIGA KOM JU IN. Så de kunde ha haft hur låga betyg som helst.

    • Anna : tips! vänd dig direkt till utbildningsansvariga och/eller till Antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa. De jobbar just med Den utbildningen & borde därför kunna ge aktuell och detaljerad info.