Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Nicholas,

    så vitt jag vet krävs inte Entreprenörskap som kurs för särskild behörighet till någon högskoleutbildning i Sverige. Betyg i den kursen ger inte heller några Meritpoäng (extrapoäng som moderna språk 3,4, eng7 och högre mattekurser ger).
    ***
    Dock är kunskaper i entreprenörskap bra att ha och det kan finnas andra utbildningar än på högskolenivå, i Sverige, som kan ev kräva eller önska att man har godkänt betyg i den kursen; t.ex kan inom yrkeshögskola finnas ett antal utbildningar där det är Bra att man har läst och fått godkänt betyg i entreprenörskap eller andra, liknande kurser.
    Kika gärna på exemple på yrkeshögskoeutbildningar där det är bra om man har kunskaper inom entreprenörskap:
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/affarsinriktad-speditor-inriktning-lonsamma-och-hallbara-logistiklosningar
    affarshogskolan/affarsinriktad-redovisningsekonom-jonkoping
    uddevalla-vuxenutbildning/digital-store-manager-udd-vux-uddevalla
    frans-schartaus-handelsinstitut/hotel-management-frans-stockholm
    utbildning/frans-schartaus-handelsinstitut/butiksledning
    yhguiden.se/utbildning/forshagaakademin/fiske-och-jaktguide
    Xenter-botkyrka/fastighetsforvaltare-2-botkyrka
    Fastighetsakademin/drift-fastighetstekniker-gbg