Kalle
    Hej, fick precis mitt höstterminsbetyg men har dessvärre inte godkänt i t.ex svenska och matte, vilket betyder att jag ej är behörig för gymnasium men min fråga är då om jag får godkänt till vårterminsbetyget kommer jag kunna söka och ev. komma in så jag kan börja gymnasium hösten 2016?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Ja!
    Om du får godkända betyg på vårterminen, blir du behörig till nationella programmen.
    I annat fall blir du behörig till IM, introduktionsprogrammen.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare