Carl

    Hej! Jag har nu som säkert många andra sökt runt en del gällande behörighetskrav för att läsa på Copenhagen Business School. I tidigare trådar har ingen riktigt förklarat vilka betyg som krävs, endast vilka kurser som krävs. Det enda jag hittat är GPA:12.2 för att ta sig in på BSc in International Business, vilket inte säger mig speciellt mycket. Kommer man in på 17,5 i betyg, eller krävs det 19-20? Kan ni förklara hur jag ska omvandla mina betyg från gymnasiet till danska? Är det enklare för svenskar att ta sig in på CBS än för andra europeiska länder? Räknar de med meritpoäng? Kan man jämföra svårighetsgraden till att bli antagen till CBS ungefär lika svårt som till HHS? De utbildningar som intresserar mig är BSc in International Business & BSc in Business Administration and Service Management. Jag skulle uppskatta ett svar i from utav text istället för en länk jag troligtvis redan kollat ett flertal gånger. Mvh, Carl

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det enda vi på Fråga Syv kan svara på din fråga är att de som vet mest om just den utbildning är de som jobbar direkt Med Just den utbildning. Vänd dig till personal på den skolan!- är det bästa rådet vi kan ge.

    Allmänt gäller: det går ej på förhand veta hur höga betyg som kommer ge plats, därför att ingen på förhand vet vilka meriter sökande har (som kommer söka samma utb samtidigt).