Veronica
    Jag funderar på att söka in till en journalist utbildning. Såhär står det:

    ”För att vara behörig till journalistprogrammet krävs också historia A och samhällskunskap A eller historia 1B alternativt historia 1A1 plus 1A2 och samhällskunskap 1B alternativt 1A1 plus 1A2.”

    Jag har betyg i samhällskunskap 1a1 och historia 1a1. Kommer jag in eller måste jag läsa någon kurs? Isåfall vilka/vilken?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Veronica,
    du behöver komplettera med godkända betyg i kurser samhällskunskap 1a2 och i historia 1a2. Det är två st. 50-poängskurser som sammanlagt kan läsas på heltid på fem veckor.
    Vänligen

    ANNA