Magdalena
    Eftersom jag bor utomlands letar jag efter en distansutbildning i ilustration.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Magdalena,

    eftersom du bor utomlands, antar jag att det är DistansUtanObligatoriskaTräffar som är av största intresse för dig; inom högskola hittade jag på Högskolan i Kristianstad följande kurser som uppges gå på distans "utan träffar": hkr.se/kurs/Grafisk design/introduktion, hkr.se/kurs/fördjupning samt hkr.se/kurs/Grafisk design för mobila enheter.

    Passande utbildningar kan, för övrigt, finnas inom alla de olika skolformer - inom komvux /här är du beroende av folkbokföring - om du är folkbokförd i Sverige och i så fall i vilken kommun/, på folhögskolorna, inom yrkeshögskolan /dock kräver yh utbildningar, även de som är på distans, att man några ggr per termin kommer till skolan, det finns obligatoriska träffar/ och på privata skolor (där man betalar för sin utbildning och oftast också inte har rätt till studiemedel) och även i den nya skolformen, KKU, kan relevanta utbildningar, kanske, finnas.

    Inom KKU hittade jag Konstnärlig grundutbildning på Distans, se konstkulturutbildning.se/Sok/Utbildning/?utb. Fortsättningskurs, steg 2 - se info på konstkulturutbildning.se/Sok/Utbildning/?utbildningId.