Elev
    Hej!
    Vilka olika eftergymnasiala utbildningsformer finns och vad innebär dessa? Jag vet ex. att det finns universitet och yrkeshögskolor som leder till jobb samt komvux, utlandsstudier.

    Andra frågan är om det finns en hemsida där man kan se alla utbildningar som finns? Ex. universitetsutbildningar kan man se på studera.nu. Finns det någon för yh utbildningar?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,

    ja - en sida där alla yrkeshögskoleutbildning visas är www.yhguiden.se

    Vilka olika former av studier som - allmänt - finns, kan du se på framtid.se/studier

    Annars kan "gå från yrket" som man vill bli "behörig" att jobba som... - och se vad för utbildning som krävs och försöka sedan hitta var den finns.

    Vilka olika yrken som finns - var god se framtid.se/yrken.

    Bästa hälsningar

    ANNA