Madelene
    Jag ska välja gymnasium nu till hösten och jag funderar på att gå i Borås eller i Kungsbacka. Jag vill gå på Drottning blankas gymnasium på programmet Sam beteende. Men jag hittar inget Elevhem.
    • Mikael : Vi fick nu ett antal svar som alla säger att det inte finns något elevhem för "vanliga gymnasieelever" varken sig i Kungsbacka elelr i Borås. Med "vanliga elever" menar jag i detta fallet elever utan funktionshinder eller speciell problematik (som t.ex kriminalitet eller mycket svåra sociala omständigheter). Du kan ta kontakt med Kungsbacka kommuns servicecenter, tel.nummer 0300-834000 och höra om de vet mer om någon typ av elevhem.

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det vanligaste är att elevens vårdnadshavare (föräldrar) hittar boende för eleven men skola kan kanske hjälpa till, fråga på Skolan i Borås och på skolan i Kungsbacka om de har möjlighet att hjälpa till med boende i fall du kommer in på deras skola.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Madelene!

    Vi på Fråga SYV känner tyvärr inte till några elevboenden i varken sig Borås eller Kungsbacka /som inte är speciellt för Särskoleelever eller för ungdomar, som är omhändergtagna enligt LVU/.

    Jag har nu skickat mail till flera olika personer som förhoppningsvis svarar och kan ge info som du efterfrågar. Så fort de hör av sig - hör vi av oss till dig.

    Titta så länge på Borås kommuns hemsida samt kolla med två stora hyresvärdar i Kungsbacka: Eksta och Aranäs

    Om du själv hittar info om elevboende för gymnasieelever, var god tipsa oss!

    ANNA