Hejsan,

    till populära utbildningar både i Sverige och utomlands finns det många sökande. Är det fler behöriga sökande än utbildningsplatser, uppstår det konkurrens. I konkurrensen "vinner" de sökande med högre betyg. Det är därför bra att ha så höga betyg som möjligt. Man bör göra sitt bästa i varje kurs man läser; och inte bara för betygens skull, utan även för (och kanske i första hand) för att få bättre kunskaper.

    Ang. vilka betyg som krävdes vid förra antagningar till utländska skolor är det bäst att fråga personal på just de skolorna; för att de vet bäst; för att de arbetar på de skolorna och vet mest om sin egen skola! :)

    Bästa hälsningar

    ANNA