Hej Benjamin,

    jag hittade info om Ämneslärarprogrammet - Gymnasielärare i idrott och historia >> - kika gärna på den utbildning; behörighet som uppges att man ska ha är: Grundläggande + Engelska 6, Samhällskunskap 1b/eller1a1+1a2, Historia 1b/eller1a1+1a2, Idrott och hälsa 2, Matematik 2, Naturkunskap 2.

    Gymnasielärare är också behörig i samma ämnen på Grundskolan.

    Lärarutbildningar är rätt krångliga med Olika ämneskombinationer  och det smidigaste är att försöka hitta ett Program som man söker till (ex. som ovan) eller så vänder man sig till lärarutbildningar på alla de lärosätena där man kan tänka sig studera och samråder med dem.

    Hälsningar

    ANNA