Hej Jelena!
    Jo, det finns många andra jobb kring "flygtrafiken" och på flygplatserna, förutom pilot. I flygplan arbetare även andra yrkeskategorier än piloter, t.ex flygvärdar.
      De jobben som finns på flygplatser (på marken) är bland annat arbeten inom restaurang, butik, café, ramppersonal, terminal, hotell (om det finns flygplats-hotell), hantering av bagage, som flygledare, flygplatsbrandman, som flygplansstädare, men även jobben som yrkesförare/chaufför och tjänster inom säkerhet (t.ex flygpaltskontrollant) och som flygplatschef.
    Och det finns också många jobb "kring" flygresor, som t.ex flygbussvärd.
    Kika gärna på www.framtid.se - där det finns över 2.ooo yrkespresentationer uppdelade på olika branscher.