Njord
    Jag undrar vilka jobb som har högst mord risk så att jag väljer rätt yrke!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    om du menar just risk att bli mördad, så är det nog polis och militär som är de farligaste yrken.

    Annars, så finns det förhöjd risk att avlida på sin arbetsplats på grund av olyckor (olyckshändelser) bl.a för personer som arbetar i åkeribranschen, och för byggnadsarbetare och brandmän.

    Statistik om dödsolyckor i arbete finns att ta del av på arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/arbetsmiljostatistik-officiell-arbetsskadestatstik/statistik-om-dodsolyckor-i-arbetet

    Se också gärna information på Farliga-yrken