Albertina
    jag ska läsa till socialpedagog på vuxenutbildning(distans) på NTI.
    och då behöver jag skicka in ansökan. men jag kan inte skicka in den utan att skiva in kurserna som man läser. jag behöver hjälp med att hitta vilka kurser man läser på "vux nivån"

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej! Jag ser att du är 19 år. Fyller du 20 år under 2015? Om du fyllde 19 år i år, är du för ung för att läsa på vuxenutbildningen. Att du redan läste på vux har jag svårt att tro för att du är bara 19 år.
    Var läste du senast?
    Svar på din fråga är att det är vanliga grundskole- och gymnasiala kurser man läser på komvux eller vuxenutbildningen.
    Jag tror att de sim satt ihop de frågorna som du måste svars på vill veta om du är en ny sökande eller om du redan befinner dig i studier på vux i samma kommun.
    Mvh Milla
    Studie- och yrkesvägledare