Leo
    Jag har en fråga om behörighet. Jag söker in till en utbildning som har FÖRKUNSKAPSKRAV: Grundläggande behörighet och Matematik B, Naturkunskap B eller Matematik 2a/2b/2c, Naturkunskap 2 (områdesbehörighet 15/A14, undantag ges för Samhällskunskap A/1b/1a1+1a2). Detta är behörigheten till Hälsopromotion, kandidatprogram, Idrottsvetenskap. Om jag bara har läst kurserna som jag har skickat nedanstående vilka fler kurser kommer jag behöva läsa in för att få behörighet?

    Engelska 5 (ENGENG05)
    Entreprenörskap (ENTENR0)
    Historia 1a1 (HISHIS01a1)
    Idrott och hälsa 1 (IDRIDR01)
    Matematik 1c (MATMAT01c)
    Matematik 2c (MATMAT02c)
    Religionskunskap 1 (RELREL01)
    Svenska 1 (SVESVE01)
    Teknik 1 (TEKTEK01)
    Dator- och nätverksteknik (DAODAC0)
    Engelska 6 (ENGENG06)
    Fysik 1a (FYSFYS01a)
    Matematik 3c (MATMAT03c)
    Programmering 1 (PRRPRR01)
    Svenska 2 (SVESVE02)
    Webbutveckling 1 (WEUWEB01)
    Arkitektur – hus (ARKARK0)
    Arkitektur – rum (ARKARI0)
    Engelska 7 (ENGENG07)
    Fotografisk bild 1 (FOTFOT01)
    Gymnasiearbete Teknikprogrammet (GYARTE)
    Hållbart samhällsbyggande (HÅLHÅB0)
    Kemi 1 (KEMKEM01)
    Samhällskunskap 1b (SAMSAM01b)
    Svenska 3 (SVESVE03)

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    du behöver få ut examensbevis. Du behöver också godkända betyg i Biologi 1 Eller i Naturkunskap 2.