Louise
    Hej,
    jag skulle vilja läsa programmet Litteraturvetenskap och kreativt skrivande, som jag hittills bara hittat i Umeå och då inte på distans. Jag har inte möjlighet att flytta dit så undrar om jag på något sätt kan läsa alla kurser fristående och då helst på distans. Vilka kurser kan jag läsa som motsvarar dessa och ger mig en filosofie kandidatexamen i litteraturvetenskap?

    ÅR 1:
    Litteraturvetenskap och kreativt skrivande A, 30 hp.
    Litteraturvetenskap och kreativt skrivande B, 30 hp.
    ÅR 2:
    Litteraturkritik, redaktionelllt arbete och essäistik samt litteratur i nya medier, 30 hp.
    Förlagskunskap samt litteratur och läsning i det postmoderna samhället, 30 hp.
    ÅR 3:
    Litteraturvetenskap och kreativt skrivande C, 30 hp.
    Valfria studier, 30 hp eller valfria studier, 15 hp och praktik, 15 hp.

    Mvh,
    Louise

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Alla sökbara kurser bör finnas på www.antagning.se att hitta nu fram till 15 april 2019, när ansökan ska göras till hösten 2019.

    Att ta ut kandidatexamen kan man under förutsättning att man i slutet av utbildningen kan läsa rätt Kandidatkurs som kanske endast finns på just det lärosäte dit du nu inte vill söka pga flytta krävs i så fall. Kandidatkurser finns sällan på distans och hur det blir om 2,5 år vet man inte alls nu... kan hända att ingen passande kandidatkurs då kommer att finnas - över huvudet taget. Det kan inte garanteras att alla kurser som ingår i programmet även ges på distans; sedan behöver du söka separat till varje kurs och konkurrera om plats på varje kurs. Det kan lyckad men går inte att på förhand garantera; tips! Fråga studievägledare på just det programmet som troligtvis fick den frågan förut och kan ha ett bra svar att ge. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare