Hej Josefine,
    om du är 19år då läser du mot Examensbevis eller kanske redan har examensbevis... Alltså du är för ung för att kunna "gå" enligt de gamla reglerna som gällde för elever som gick ut gymnasiet år2013 och tidigare...
    För dig gäller reglerna för meritpoäng som du kan se på gymnasieguiden.se/informeras/merit
    ***

    till juristprogrammet kan du få 0.5 i merit för vardera kurser matematik2, 3 och 4 och för moderna språk 3;
    Engelska 7 och Moderna språk 4 ger 1.0 meritpoäng vardera, men max i meritpoäng är 2.5.