Hej V,

    du skriver tyvärr inte vilken utbildning du vill ska likna Samhällsvet.programmet, inriktning Samhällsvetenskap. Men se i >>Programplanen för SA vilka kurser elever läser på SA och du kan kanske själv jämföra din studieplan (vilka kurser du läser) med de kurser som elever läser på SA och se skillnad och då ser du vilka kurser du skulle behöva lägga till.
    Sedan om det blir möjligt att lägga till just de kurser på just din skola - kan inte garanteras.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Oj förlåt jag ska gå estet inrikting musikal
    • Anna : Om du tänker på framtida möjligheter att söka utbildningar efter gymnasiet, då är det i första hand Matematik 2 som du skulle behöva lägga till. Och om du också tänker på självaste INNEHÅLL - då är det även Samhällskunskap 2 och 3, Religionk.2 m.fl - kurser som i princip ej krävs för Särskild behörighet till eftergymnasiala utbildningar (med några få undantag: ex. om man vill läsa till Lärare i Samhällskunskap, krävs det godkänt betyg i Samhällsk.2).