Rebecka
    Hej!
    Läser just nu vård och omsorgsprogrammet på distans via Miroi. Nu är det tal om att den ska läggas ner och jag undrar därför vilka kurser som är ett måste för att få jobba som undersköterska? Ingår "inriktningen", alltså de 4 kurser man läser efter grundpaketet eller kan man skippa det och ändå jobba som undersköterska?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Rebecka,

    läs gärna på www.fragasyv.se/info/underskoterska >> där vi förklarar att det är Arbetsgivaren som bestämmer vilken kompetens som är tillräcklig för att få anställning som Undersköterska>>.Mer utbildning är bra att ha, men det är omöjligt att säga om det är nödvändigt för att du ska få jobb.

    Med tanke på att det är inte garanterat att få plats på kurser (om du skulle senare komma på att du vill läsa dem) - är det smart att använda sin utbildnigsplats och skaffa sig mer utbildning. Det är vad min åsikt är.

    Hälsningar

    Peter syv