Hanna

    Hej! Jag tog förra året (2019) studenten efter att ha gått samhällsvetenskapsprogrammet med inrikting beteendevetenskap. Under mina tre år läste jag de tillhörande kurserna till inriktningen samt att jag la till Naturvetenskap 2 och Engelska 7 som tillval. Vad behöver jag läsa upp för kurser för att kunna utbilda mig till sjuksköterska på universitetet? Jag gick ut med godkända betyg i alla ämnen jag läst.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hanna,

    om du har EXAMENSBEVIS från Samhällsvet.programmet och godkända betyg i Matematik 2, Samhällskunskap 1b och Naturkunskap 2 - då är du Behörig till sjuksköterskeprogrammet på svenska högskolor-universitet.
    Mvh
    L.

    Liselotte