Linnéa
    Hej! Jag läser just nu sista terminen på programmet Socialpsykiatrisk vård som ger mig en kandidatexamen i vårdvetenskap. Under utbildningen läser vi tre huvud ämnen, vårdvetenskap, socialt arbete och kriminologi. Jag är intresserad av att läsa ett program med inriktning på både psykiatri och kriminologi.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnéa,

    masterprogram i kriminologi finns på Malmö Universitet - edu.mah.se. Hittar inga masterprogram inom psykiatri, förutom att man går via läkarprogrammet.

    Kanske kan du kika även på magisterprogram, som är ett åriga?

    Söker man på "masterexamen" på lärosätenas gemensam sida - får man fram följande lista: studera.nu/jamfor-utbildning/?f.

    Söker man på "magisterexamen" - studera.nu/jamfor-utbildning/?q.

    Tips - prata med studievägledare på din institution; hen borde veta vilka påbyggnadsutbildningar som man med din utbildning blir behörig till.