Faith
    Jag undrar vilka skolor i skåne som erbjyder macbook
    • Julia : Fråga SYV har inte några sådana listor. Vi har nu även kontaktat Gymnasieantagningen i Trelleborg och frågade om det. Fick svar att de känner inte till att någon sådan lista skulle finnas. :(

    3 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Faith, menar du att du får låna /ta hem och använda under studietiden/ eller köpa dator av skolan till förmånligt pris? eller menar du att datorerna finns på skolan och kan användas av elever på skoltid i skollokaler men ej tas hem? eller menar du någonting annat?
    Spelar det någon roll vilka program och inriktningar som finns på skolorna?

    Hälsningar

    Peter syv

    • : Låna/ta hem
    • Julia : Kan du tänka dig läsa på Vilket program som helst? eller är det några program som du kan tänka dig att läsa och några andra - inte? ;)
    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Faith,

    jag har nu pratat med en sakkunnig - som jobbar på gymnasieantagningen i Trelleborg och fick svar att gymnasieantagningen känner inte till att någon sådan lista på skolor som erbjuder mac-book skulle finnas, över huvudet taget. Deras råd är att man kontaktar varje skola och frågar på skolan direkt.

    I listan GymnasieGuiden.se/gymnasieskolor i Skåne - finner du samtliga gymnasieskolornas presentationer som finns i Skåne. det är 132 stycken. De erbjuder diverse olika gymnasieprogram och är spridda över hela Skåne.

    Mitt förslag att du kontaktar alla de skolorna som kan bli aktuella för dig - t.ex som erbjuder de program som du kan tänka dig vilja läsa på. Det kan väl inte vara så att du är beredd att gå på vilket som helst gymnasieprogram, om skola erbjuder macbook? eller ? :)

    Anna SYV på FrågaSYV

    gymnasieguiden.se/events-i-Skåne

    hejsan, jag tycker att din fråga är en fråga som är mycket bra att ställa när man går på Öppet hus på en gymnasieskola.
    Vilka Öppna hus /och andra händelser-aktiviteter som har med gymnasival att göra/ som är inplanerade på olika gymnasieskolor i Skåne, kan du se på den här sidan - gymnasieguiden.se/events?