Anton
    Hej jag är intresserad av en utbildning i England.
    Jag undrar ifall någon kan hjälpa mig att översätta inträdeskraven för utbildningen till svenska?

    ________________________________________
    *GCSE in mathematics, or equivalent

    *GCSE in English Language or equivalent

    *IELTS 6.0 or TOEFL equivalent is the standard requirement for applicants where English is not your first language
    ________________________________________

    Tack så mycket på förhand :)!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anton,
    kika på https://www.fragasyv.se/fragor/har-jag-foeljande-behoerighet-efter-en-svensk-nv-gymnasieutbildning där det ges lite tips på var man kan titta och vem du kan vända dig till.
    ********
    Tyvärr har vi inte den kompetensen på Fråga syv.
    Tips! vänd dig till SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd; det är mycket möjligt att SYV-en i din kommun inte heller har den kompetensen, men hen kan vända sig till SYV på IB-programmet (om det finns en kommunal gymnasieskola i din kommun som erbjuder IB-programmet, som borde kunna "översätta" de kraven som du skriver om till de kurser som man läser på IB-programmet; sedan finns det en tabell hur IB-kurser motsvarar de "vanliga svenska" kurser - se tabellen på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate/For-dig-som-ska-ta-en-IB-examen