Sayed
    För att få ut ett bra naturprogram examensbevis som möjligt från komvux, vilka undantag finns och vilken tips ni kan ge, så att jag inte missar och få högsta snitt.

    Tack för hand

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Sayed,

    det som ger högsta snitt är att man har höga betyg i de kurser som ingår.

    "Undantag" är det per definition - individuellt bedömning som görs av den som får bevilja Undantag - för den som det gäller, dvs dig. Det är alltså Rektor på komvux som i så fall skulle kunna befinna undantag.
    Det är Reglerna som finns. Sedan kan MÖJLIGHET till undantagen finns, dvs det är inte Undantag som finns utan möjligheter till undantag - och de kan finnas rätt många, men det är inte alls säkert rektor vill bevilja dem.
    Utan att veta Exakt Vilka kurser /alla dina kurser/ du har betyg i - går det inte att säga ngt. mer. Man måste också veta vad Tema för ditt examensarbete är, kanske inte exakt hur temat är formulerat, men inom vilket gymnasieprogram temat ligger, dvs från Vilket gymnasieprogram ditt examensbevis blir.