Hej C, det finns väldigt många olika utbildningar för att sedan kunna jobba med djur.
    Kika ex. på yrken inom Djurhälsopersonal >>.

    Sedan finns det yrken som inte handlar om att behandla sjuka djur eller kontrollera om djuren är sjuka eller friska - ex. Hundförare>> eller Djurtränare>>;
    se gärna även Hästyrken>> och Hundyrken>>.

    Beroende på Vilket yrke man vill satsa på - så är det olika utbildningar som krävs.
    Inom vissa yrken bestämmer man själv vilken utbildning man behöver, ex. som djuruppfödare eller kennelägare.