Hej Leila,

    det är jättemånga olika alternativ man har med Examen från Naturvetenskapsprogrammet, inriktning Naturvetenskap&Samhälle >>. Nägra exempel på yrken som man kan utbilda sig vidare efter gymnasiet är:

    arbetsterapeut, audionom, dietist, fysioterapeut,agronom, arkitekt, landskapsarkitekt, studie- och yrkesvägledarepsykolog,socionom,biomedicinsk analytiker,forskare, arkeolog, journalist, farmakolog eller lärare.

    Daniel SYV

    Hejsan,

    kika gärna på https://www.framtid.se/yrke/yrken-na-natur-och-samhalle där finns det ännu fler exempel. Det är endast Högskoleutbildningar man nämner där, dvs de yrken som kräver högskoleutbildning /i alla fall i Sverige/. Sedan finns det massvis med yrken som inte kräver en högskole/universitetsutbildning utan t.ex en yrkeshögskoleutbildning som ex. yrken Paralegal<< och Bygglovshandläggare>>.

    På yrkeshögskolan kan man utbilda sig även till Offentlig upphandlare>>, Kommunikatör>> och många fler yrken.