Elias

    Hej! Jag undrar vilka olika vägar det finns till en Socionomexamen. Jag vet om att det finns socionomprogrammet men jag har hört att man även kan läsa till beteendevetare och därefter lägga till kurser för att få socionomexamen. Vilka kurser är det då som man ska lägga till? Finns de även andra vägar man kan gå för att få en socionomexamen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Socionomexamen är ett Yrkesexamen som i Sverige idag (uppgift från mars 2020) får endast utfärdas efter studier på socionomprogrammet. Känner inte till några andra vägar till socionomexamen. Fråga gärna studievägledare på socionomprogrammen. När vi frågade fick vi svar att den enda vägen som i Sverige finns idag ligger via socionomprogrammet.