Elev
    Hej!
    Om man får en ämneslärarexamen i sam/idrott, vad kan man arbeta med utöver läraryrket? Jag har försökt leta runt, men hittar inget bra svar så hoppas ni kan hjälpa mig med frågan. :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,

    om man med lärarexamen i sam/idrott inte kan eIIer vill jobba som lärare, kan man söka i första hand följande jobb, tycker jag - utbildningsadministratör, utredare på olika myndigheter eller i organisationer, och på företag, t.ex utredare på FK, idrottskonsulent. Man kan också läsa mer samhällskunskap eller idrottsvetenskap och satsa på att bli en forskare - t.ex skoIforskare eller idrottsvetare.

    Det finns säkert flera andra möjligheter också, men det är det jag kunde komma på så här snabbt. Titta runt på www.framtid.se så hittar du säkert flera spännande yrken.

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV